Jak znaleźć dobrą pracę?

1. Nie ograniczaj się do ogłoszeń prasowych - coraz więcej firm umieszcza informacje o poszukiwaniu kandydatów do pracy na swoich stronach www lub w serwisach internetowych poświęconych pracy.
2. Korzystaj z wszelkich możliwości dotarcia do potencjalnego pracodawcy. Złóż swoją aplikację, nawet jeśli aktualnie nie ma odpowiedniego dla Ciebie ogłoszenia. Pracodawcy lub dyrektorzy personalni dość często spotykają się z osobami, które ich zainteresują, nawet jeżeli w chwili obecnej nie mają wolnych etatów.
3. Zastanów się, co tak naprawdę chciałbyś w życiu robić, zanim zaczniesz przeglądać ogłoszenia rekrutacyjne, co Cię pociąga, interesuje, fascynuje. Spróbuj (wiemy, że to trudne) określić swoje mocne i słabe strony - to pomoże podjąć decyzję, czy warto poświęcić swój czas (pracodawcy również) na spotkanie w sprawie zatrudnienia.
4. Dowiedz się czegoś o firmie, która Cię zainteresowała, oraz o samym stanowisku, zanim podejmiesz decyzję o wysłaniu aplikacji do pracodawcy. Być może okaże się, że filozofia i sposób działania firmy i zakres zadań zupełnie odbiegają od Twoich wyobrażeń i oczekiwań. Zaoszczędzisz czas i oszczędzisz sobie stresu związanego z rekrutacją.
5. Postaraj się, aby Twój życiorys (curriculum vitae) i list motywacyjny wyróżniały się na tle innych, które prawdopodobnie otrzymał pracodawca - wskazówki, jak je napisać znajdziesz w innych artykułach na naszej stronie internetowej.
6. Opisz dokładnie swoje doświadczenia i obowiązki na poprzednich stanowiskach pracy. Te same nazwy stanowisk mogą w różnych firmach znaczyć coś zupełnie innego. Opisz swoje osiągnięcia i sukcesy.
7. Na spotkaniu bądź przygotowany nie tylko na rozmowę. Możesz dostać testy lub zadania do wykonania. Nawet jeśli wydadzą Ci się niedorzeczne, każde z nich potraktuj poważnie.
8. Zaskocz ich wiedzą na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dowiedz się, czym się firma zajmuje, ile ma oddziałów/fabryk, co sprzedaje/produkuje. Źródeł informacji jest wiele: prasa, strony www lub call center firmy, grupy dyskusyjne, placówki firmy. Możesz odwiedzić firmę jako potencjalny klient. Możesz kupić jej produkt - ocenisz jego jakość, sposób sprzedaży. Im więcej wiesz o firmie, tym łatwiej będzie Ci podjąć decyzję i tym łatwiej przekonasz pracodawcę, że jesteś właśnie tą osobą, której poszukuje.
9. Nie zrażaj się niepowodzeniami: każda rozmowa, każde spotkanie to kolejne, bardzo ważne, nowe doświadczenie. Im więcej rozmów będziesz miał za sobą, tym mniejsze stres i zdenerwowanie na kolejnym spotkaniu rekrutacyjnym. Nie załamuj się odrzuceniem. Decyzja o zatrudnieniu kogoś innego to nie negatywna ocena Twojej osoby - zarówno jako człowieka, jak i jako potencjalnego pracownika. To tylko informacja, że ktoś był lepszy. Przyrównaj to do igrzysk olimpijskich - w każdej konkurencji startują najlepsi sportowcy świata, ale złoty medal jest tylko jeden.

Brak komentarzy: